TVGids24.nl maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Sluiten

Nieuws


Op 19 augustus is het zover, dan krijgt elke zender van de publieke omroep de toevoeging 'NPO' voor de naam. Je kan het zien als iets overbodigs, maar dat is niet het geval, zo zeggen ze in Hilversum zelf. “Het risico dat ons aanbod straks versnipperd raakt in het enorme media-aanbod kunnen we gewoon niet accepteren.”

Mee met de stroom

Volgens NPO-bestuurder Shula Rijxman is het belangrijk dat het aanbod van de publieke omroep, van Nederland 1 tot 3FM, goed herkenbaar blijft. “De mediawereld verandert in een enorm snel tempo, waarbij jongeren en ook steeds meer ouderen vaker online televisie kijken en radio luisteren, bijvoorbeeld via iPads en laptops. Om niet te verdrinken in het enorme aanbod moeten we ervoor zorgen dat onze programma's ook daar goed gevonden kunnen blijven worden,” aldus Rijxman in de Volkskrant.

Sober

Een verandering komt echter niet zonder kosten. Zo is er al 100 duizend euro uitgegeven voor nieuwe logo's, maar de Rijxman zegt verder geen rare dingen van plan te zijn met overheidsgeld. “Er komt ook geen dure introductiecampagne. Het is begrijpelijk dat er wat weerstand is geweest tegen deze operatie in tijden van bezuinigingen, maar we zijn er echt van overtuigd dat dit moet gebeuren.”


Vorige artikel
Milow zwaait af bij NOS
Volgende artikel
Op klompen naar Korea

Nieuwsarchief


Poll

  • Mijn favoriete serie is...